Innan du gör en felanmälan

Vissa fel kan man förebygga genom att vårda sin lägenhet och dess inredning. Se över om det är något ni själv med enkla medel kan fixa. Annars så gör ni en felanmälan i formuläret nedan.

Kök

  • Häll inte ut kaffesump, matolja eller annat matfett i diskhon. Det är den vanligaste orsaken till att det bli stopp.

  • Använd aldrig kaustiksoda för att rengöra avloppen. Det skadar rören och det kan även vara skadligt för er.

  • Rengör filtret till fläkten regelbundet för att den ska fungera så bra som möjligt. Ett enkelt sätt är att lägga den i ett bad med hett vatten och diskmedel och sedan skölja igenom.

Badrum

  • Rinner vattnet dåligt i vasken eller ner i golvbrunnen. Testa först att rensa avloppet innan du felanmäler. Ta bort hårtussar och dylikt.

  • Spola aldrig ner hygienartiklar i toaletten.

  • Håll luftventiler öppna för att vädra ut fukt från badrum. Hjälp även till genom att hålla badrumsdörren lite öppen om det är väldigt fuktigt. Hör av er till oss omgående om ni upptäcker mögel.

El

  • Om strömmen inte fungerar. Kontrollera först säkringarna innan du felanmäler.

Har du tappat bort en nyckel?

Om hyresgästen har tappat en nyckel till lägenheten gör ni en felanmälan. Ni måste då uppge information om vad för nyckel ni har tappat bort, vilket lås som nyckeln passar till och orsaken till att ni har tappat bort nyckeln. Hyresgästen ansvarar själv för att hämta ny nyckel samt betala de kostnader som uppstår på grund av borttappad nyckel. Behöver hyresgäst/hyresvärd kontakta låssmed betalar hyresgästen för kostnaderna som uppstår.

 

Felanmälan

Här gör du en felanmälan dygnet runt för mindre akuta ärenden. Vi behandlar ditt ärende så fort vi kan